Meie stiil Angola

Capoeira Angola

Capoeira de Angola

É tudo que a boca come

Mas vale a lei de Deus

Cuidado com a lei dos homens (M Pastinha)

Iê a capoeira Angola, camará!
Enam kui 200 aasta jooksul saadeti tuhandeid erinevatest Aafrika rahvustest orje Brasiiliasse. Suurem osa neist oli pärit endisest Portugali kolooniast Angola, kus asusid suured sadamad, kuhu koondati erinevaid etnilisi gruppe. Nende seas oli nagô'd, bantu'd, gege'd, joruba'd jt.

Need orjad, eemal oma kodumaast, ühinesid, et vastu seista orjapõlve raskustele ja taastada oma vabadus. Lisaks kogemustele uuel maal sai kultuuriline segu, mis erinevate Aafrika hõimude ühinemisel sündis, mõjutusi ka portugali kultuurist ja Brasiilia indiaanlastelt.

Sellest segunemisest sai tugevaim Brasiilia kultuuriline hoovus, mida täna kutsutakse Afro-Brasiilia kultuuriks. See hõlmab candomblé'd, sambat, batuque't, frevo't, maracatu'd, reisados'id, afoxé'sid, maculelê'd jne.. ning meid kõige rohkem huvitavat capoeirat.

Capoeira sündis Brasiilias, erinevate Aafrika kultuuride segunemisel, mis ühinesid võitluses üllaima eesmärgi, vabaduse, nimel. Nagu muudki orjade edendatud kultuurid, nii oli ka capoeira pikalt Brasiilia valitsuste poolt keelustatud. Olles seotud kriminaalsete malandro'de ja orjagängide malta'dega, oli see pikemalt keelatud kui muud kultuurilised liikumised.

1934-ndal aastal, Getulio Vargase natsionalisimi ajal, võeti capoeiralt keeld, kuid selle hinnaks olid tõsised muudatused selle pärandis. Viimasega oli seotud Mestre Bimba, kes lõi Luta Regional Baiana, mis oli inspireeritud capoeirast, kuid sisaldas teiste võitluskunstide liigutusi. See arendus tekitas suuna, mida täna tuntakse capoeira Regional'i nime all.

Samal ajal oli traditsioonilise capoeiraga tegelejatel Mestre Pastinha eestvedamisel soov kaitsta algupärast capoeirat - Angola mustanahaliste capoeirat - CAPOEIRA ANGOLAt.

50-ndatel ja 60-ndatel ei säästnud capoeirat ka Brasiilia majandusareng. Vastu tulles turismi nõudluste suurenemisele ja capoeiristade soovi tõttu rohkem raha teenida lisati oma esinemistele tsirkuse- ja võimlemistrikke nagu saltosid ja muud akrobaatikat, et teha capoeira vaatemängulisemaks. Seda capoeirat tuntakse tänapäeval capoeira contemporânea, kaasaegse capoeira, nime all.

CAPOEIRA ANGOLA, ema-capoeira, tegeleb tõsise kultuurilise, ühiskondliku ja poliitilise võitlusega, et säilitada oma juuri, rituaale ja liigutusi, mis on inspireeritud loodusest.

Tegeledes selle kunstivormiga, õpib capoeirista angoleiro samuti tegema vaatemängulisi liigutusi, kuid need on väga erinevad võimlemistehnikatest - ta õpib tegema liigutusi, millel on alus, põhjus ja spetsiifiline roll mängus.

Capoeira Angola on küsimustest ja vastustest koosnev mäng läbi kehakeele, mis lubab igaühel end väljendada kohas nimega roda.

Võitlus, tants, mäng, muusika, laulmine, rituaal ja kultuuripärand - need kõik on osa CAPOEIRA ANGOLAst.

-Tõlge Mestre Dorado tekstist.-